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Careers

IMPLEMENTATION TECHNICIAN

Role: Responsible for the installation and maintenance of communications hardware and networks in retail environments. These networks are comprised of data, POS and PC systems in commercial spaces.

Responsibilities and Duties:

  • Interpret and manage work orders, drawings and specifications
  • Perform site inspections
  • Assemble and set up all tools, materials and equipment
  • Test computers peripherals, hardware and software to ensure that they are working appropriately.
  • Install network and peripheral hardware (servers, switches, RF, POS, wireless, printers)
  • Test, review and troubleshooting of installed systems
  • Travel to customer sites across assigned geographic work areas to perform the work
  • Perform work on both day/night shifts.
  • Install, fish, dress, cross connect and terminate Unshielded Twisted Pair (UTP), co-axial and fibre optic cable (if required)
  • Provide work log and reports
  • Liaise with customers, store managers, and employees to explain, coordinate and schedule hardware installations.

Occupational Requirements:

  • Technical Requirements:
  • Network/POS/PC experience preferred
  • Working experience with retail communications networks, POS and PC systems an asset
  • Experience in installing various types of network infrastructure equipment (switches, routers, servers, DSL modems, wireless switches and access points, cameras, security systems, network addressing)
  • Experience in troubleshooting cabling, hardware and network related issues in the field
  • Able to operate hand and power tools
  • Proficient computer skills and solid knowledge of computer networking
  • Must possess a valid and unexpired Class G driver’s license, and the ability to produce a clean driver’s abstract upon hire and periodically throughout employment
  • Must have own vehicle and be able to drive to and from jobs independently
  • Must have knowledge of basic computer skills and be able to demonstrate good writing skills.
  • Knowledge of Microsoft Office, Excel, and Outlook very helpful.
  • Personal Requirements:
  • Ability and willingness to perform revolving day/night shifts, weekends/on-call, call-backs and overtime
  • Strong verbal, written and interpersonal skills; Bilingual (French and English)
  • Ability to work independently and/or in a team
  • Ability and willingness to perform extensive travel throughout assigned geographic region (possibly across Canada)

Benefits :

  • Life insurance and AD&D
  • Dental care Complementary health insurance
  • Paid vacation
  • Vision care plan

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TECHNICIEN(NE) DE LA MISE EN ŒUVRE

Rôle : Responsable de l’installation et de l’entretien du matériel et des réseaux de communication dans un environnement de vente au détail. Ces réseaux sont composés de systèmes de données, de PDV et de PC dans des espaces commerciaux.

Responsabilités et tâches :

  • Interpréter et gérer les bons de travail, les dessins et les spécifications
  • Effectuer des inspections de site
  • Assembler et organiser tous les outils, le matériel et l’équipement
  • Mettre à l’essai les périphériques, le matériel et les logiciels d’ordinateur pour veiller à ce qu’ils fonctionnent de manière appropriée
  • Installer du matériel de réseau et périphérique (serveurs, commutateurs, télémètres, PDV, systèmes sans fil, imprimantes)
  • Mettre à l’essai, examiner et dépanner des systèmes installés
  • Se rendre chez les clients partout dans les zones géographiques de travail attribuées pour effectuer le travail
  • Travailler durant des quarts de jour et de nuit
  • Installer, aiguiller, effectuer des connexions croisées revêtues et raccorder du câble UTP, coaxial et à fibre optique (au besoin)
  • Fournir un journal des heures de service et des rapports
  • Établir des liens avec les clients, les gestionnaires de magasin et les employés pour expliquer, coordonner et planifier les installations de matériel

Exigences professionnelles :

Exigences techniques :

  • Expérience des réseaux/PDV/PC considérée comme un atout
  • Expérience de travail avec les réseaux de communications de vente au détail, les systèmes de PDV et de PC considérée comme un atout
  • Expérience d’installation de divers types d’équipement d’infrastructure réseau (commutateurs, routeurs, serveurs, modems DSL, interrupteurs et points d’accès sans fil, caméras, systèmes de sécurité, adressage réseau)
  • Expérience de résolution sur place des problèmes de câblage, de matériel et de réseau
  • En mesure d’utiliser des outils manuels et motorisés
  • Vastes compétences en informatique et excellentes connaissances en réseautique
  • Vous devez posséder un permis de conduire G valide non expiré et pouvoir présenter un dossier de conducteur vierge à l’embauche et périodiquement par la suite
  • Vous devez détenir votre propre véhicule et pouvoir vous déplacer de façon autonome entre votre domicile et votre lieu de travail
  • Vous devez avoir une connaissance des compétences de base en informatique et être en mesure de démontrer de bonnes aptitudes de rédaction
  • Connaissance de Microsoft Office, d’Excel et d’Outlook très utile
  • Exigences personnelles :
  • Aptitude et volonté à effectuer des quarts de travail de jour/nuit sur rotation, les fins de semaine, de garde et des heures supplémentaires
  • Solides compétences interpersonnelles et de communication verbale et écrite (français et anglais)
  • Aptitude à travailler de manière autonome ou au sein d’une équipe
  • Capacité et volonté de parcourir de grandes distances dans la région géographique attribuée (possiblement partout au Canada)
  • Types du poste : Temps plein, permanent

Avantages :

  • Assurance vie et AD&D
  • Soins dentaires
  • Assurance maladie complémentaire
  • Congés payés
  • Régime de soins de la vue

Implementation Technician/TECHNICIEN(NE) DE LA MISE EN ŒUVRE (Montreal)

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What our staff say

I started my second career with BFG after my kids were full grown and independent.

They have seen my potential and encouraged me to develop it by trusting me with increasing responsibility and letting me take on and own tasks and manage a team.

BFG has provided me with growth and advancement and offers you a friendly work environment with supportive and approachable management. I am proud to be working for a highly successful Canadian company which provides a diverse and inclusive culture with awesome team members!

Nicole Filipcic

End User Services Coordinator

BFG Enterprise Services

I joined BFG as a second level technician in 2014. Throughout my tenure with BFG, I have been provided opportunities to grow and take on new roles including becoming a technical lead and shortly after promoted to Group Field Leader which has allowed me to take on additional responsibilities and further develop my management skills.

I now lead a diverse team operating within a collaborative and friendly environment. The team works hard every day towards a common goal: ensuring that operations run smoothly.

Mansour Hafshijani

Field Group Leader EUS Services

BFG Enterprise Services

I would start by thank you for giving me the opportunity to work in such a great company my journey started on the 2 of February 2015 with BFG and since then I’m living a dream with a great management always backing the employees and listening to their needs.

They gave me the opportunity to advance in my career and putting effort to help me fulfil my duties.

I can just be thankful and I look forward to continue on this successful path.

Redouane Mramer

Field Group Lead Distribution Services

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